Sprawdzarki cen to urządzenia o bardzo specjalistycznym zastosowaniu. Zdecydowanie najczęściej weryfikatory można spotkać w dużych supermarketach lub średniej wielkości sklepach (nie tylko spożywczych). Powszechnie o sprawdzarkach wiadomo raczej niewiele i często pomija się je przy omawianiu poszczególnych elementów systemu sprzedaży. A urządzenia tego typu mogą odgrywać istotną rolę w firmie – zarówno informować o cenach, jak i posłużyć do innych rodzajów komunikacji z klientami.
Odczyt kodów kreskowych
Dostępne na polskim rynku sprawdzarki działają w prosty sposób. Wystarczy zbliżyć do urządzenia produkt z kodem kreskowym, aby odczytało ono dane o tym towarze i wyświetliło informacje dotyczące m.in. ceny. Niemniej, poszczególne modele różnią się parametrami skanowania i przy wyborze weryfikatora warto zwrócić na to uwagę. Ważnymi cechami sprawdzarki cen z pewnością będą: zakres obsługiwanych kodów kreskowych (jednowymiarowe, dwuwymiarowe) oraz maksymalna odległość odczytu. Nietrudno zgadnąć, że najbardziej zaawansowane technologicznie weryfikatory pozwolą na pozyskiwanie danych z kodów 1D oraz 2D, jak również będą skanowały w większym zasięgu.
Interakcja z klientami
Sprawdzarka cen jest przykładem urządzenia, z którego w siedzibie firmy korzystają najczęściej… klienci. Zadaniem właściciela przedsiębiorstwa bądź jego pracowników jest jedynie odpowiednie skonfigurowanie weryfikatora i dostosowanie go do potrzeb nabywców. Co za tym idzie, sprawdzarkę można uznać za narzędzie do interakcji z klientami. I w wielu modelach nie ogranicza się to jedynie do wyświetlania cen poszczególnych elementów asortymentu. Współczesne weryfikatory oferują znacznie więcej w zakresie komunikacji z nabywcami. Zaawansowane technologicznie sprawdzarki posiadają m.in. obszerne ekrany, niekiedy nawet dotykowe, które można wykorzystać do wyświetlania reklam bądź innych treści. Natomiast ciekawostką na polskim rynku są weryfikatory odtwarzające ceny w sposób dźwiękowy. Ich zastosowanie w sklepie z pewnością poszerzy zakres użytkowników tych urządzeń, a w konsekwencji – przełoży się na lepszy zysk przedsiębiorstwa.
Sprawdzarka cen w systemie sprzedaży
Urządzenie do informowania o cenach zazwyczaj umieszcza się na ścianie, słupie lub regale. Sprawdzarki cen są odpowiednio przystosowane do takiego montażu. Jednakże, samo przymocowanie weryfikatora na stałe, do wybranej powierzchni, nie umożliwi jeszcze współpracy z pozostałymi elementami systemu sprzedaży – przede wszystkim z komputerem stacjonarnym, terminalem komputerowym lub laptopem, na którym znajduje się baza informacji o asortymencie. Do takiej wymiany danych niezbędna jest obsługa interfejsów komunikacyjnych. Na szczęście w zdecydowanej większości sprawdzarek cen nie ma z tym najmniejszego problemu. Poszczególne modele zapewniają wręcz wybór standardu komunikacji, jak również oferują współpracę bez zastosowania kabli (moduł Wi-Fi).
Niekiedy można trafić na tezę, zgodnie z którą obecność weryfikatora cen w firmie to swego rodzaju fanaberia. Nic bardziej mylnego! Urządzenia tego typu można dziś wykorzystać do realizacji różnych zadań, a zwłaszcza do budowania i stałego podtrzymywania relacji z klientami przedsiębiorstwa. I naprawdę trudno przecenić korzyści płynące z tak pozytywnej komunikacji z nabywcami. Ponadto, współczesne sprawdzarki odznaczają się nie tylko dużą funkcjonalnością, ale także nowoczesnym designem. W związku z tym, ich wdrożenie w sklepie przyczyni się do zwiększenia prestiżu działalności gospodarczej.
Jino says:
faktycznie, ja (i zapewne większość z osób, które tu zaglądają) nie zabardzo interesowałem sie sprawdzarkami. i może nadal nie uważam, żeby akurat mnie się taka przydała, co nie zmienia faktu, że ich funckjonalności są interesujące. dobry tekst, pozdrawiam!
15 lipca, 2016 — 5:03 pm